LOGO
 
 
 
Ogłoszenia


Więcej informacji:


P Ó Ł K O L O N I E w naszej szkole

Dla wszystkich chętnych dzieci proponujemy atrakcyjny wypoczynek podczas wakacji zimowych.
Półkolonie trwają przez 2 tygodnie
od 16.01.2017r. do 29.01.2017r, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00
Zajęcia w szkole oraz opieka pedagogiczna i pielęgniarska są bezpłatne, natomiast Rodzice pokrywają koszty wstępów, przejazdy na liczne wycieczki.
(150zł koszt programu za każdy tydzień).
Dla chętnych można wykupić obiady w stołówce szkolnej – wpłata za obiady od 01do 10 stycznia 4 obiady na każdy tydzień. Zapisy przyjmują nauczyciele: mgr M. Kawałek, mgr D. Niepokojczycka -Grzonka (pedagog szkolny) do 12 stycznia (tel. 2541651 w.29)
Ilość miejsc ograniczona. Przy zapisie prosimy o dokonanie przedpłaty w kwocie 50zł(jest to potwierdzenie zapisu).
Pierwszeństwo mają dzieci zapisujące się na 2 tygodnie.



O G Ł O S Z E N I E !

Rodzice uczniów klas VI :
1. słabowidzących,
2. niesłyszących,
3. słabosłyszących,
4. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
5. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym,
6. z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
7. z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
8. z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności
jest niepełnosprawność wymieniona w pkt 1–7
(dla uczniów klas I-VI) posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
w r.szk. 2016/2017 mogą ubiegać się o wyprawkę szkolną.
Wnioski można otrzymać u pedagoga szkolnego lub w sekretariacie szkoły.
Wypełnione wnioski należy złożyć w szkole w nieprzekraczalnym terminie do 5 września br.


O G Ł O S Z E N I E !

Rodzice uczniów z rodzin w , których dochód netto nie przekracza 514 zł na osobę (kwota 500+ nie wlicza się do dochodu), mogą ubiegać się o stypendium szkolne na rok szkolny 2016/2017.
Wnioski można otrzymać u pedagoga szkolnego lub w sekretariacie szkoły.
Wypełnione wnioski należy złożyć w szkole w nieprzekraczalnym terminie do 15 września 2015r.


O G Ł O S Z E N I E !

Rodzice uczniów z rodzin, w których dochód netto nie przekracza 514 zł na osobę, mogą ubiegać się o stypendium szkolne na rok szkolny 2016/2017 (świadczenie 500 + nie wlicza się do dochodu rodziny).
Wnioski można otrzymać u pedagoga szkolnego lub w sekretariacie szkoły.
Wypełnione wnioski należy złożyć w szkole w nieprzekraczalnym terminie od 01do 21 czerwca 2016r.


P Ó Ł K O L O N I E w naszej szkole

Dla wszystkich chętnych dzieci proponujemy atrakcyjny wypoczynek podczas wakacji.
Półkolonie trwają przez 3 tygodnie od 27.06.2016r. do 15.07.2016r, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00
Zajęcia w szkole oraz opieka pedagogiczna i medyczna są bezpłatne, natomiast Rodzice pokrywają koszty wstępów, przejazdy na liczne wycieczki. (koszt programu 140zł za każdy tydzień,
osobno można wykupić obiady w stołówce szkolnej 4obiady x12zł na tydzień).
Zapisy przyjmują nauczyciele:D. Niepokojczycka-Grzonka, M. Kawałek do 20 czerwca (tel. 32 2541651)
Ilość miejsc ograniczona. Przy zapisie prosimy o dokonanie przedpłaty w kwocie 50zł.
Pierwszeństwo mają dzieci zapisujące się na 3 tygodnie.
Program półkolonii będzie dostępny dla każdego zapisanego dziecka ok.23 czerwca br.


Szanowni Państwo,

nasza szkoła uczestniczy w OGÓLNOPOLSKIM PROGRAMIE EDUKACYJNYM „ Moje miasto bez elektrośmieci ’’, który skierowany jest zarówno do uczniów, rodziców, nauczycieli, jak również społeczności lokalnych. W ramach programu prowadzone są aktywne zbiórki elektrośmieci. Masa zebranych elektrośmieci przeliczana jest na punkty ( przeliczenia dokonuje ElektroEko ). Szkoła będzie mogła wymienić punkty na pomoce dydaktyczne i wyposażenie sal. Elektrośmieci można przynosić do szkoły:
od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 – 15.00. Pracownicy obsługi wskażą miejsce składania sprzętu.

TERMIN ZBIÓRKI: 8. 04. – 20. 04.2016 r.

PROSIMY O AKTYWNY UDZIAŁ W AKCJI

Informacje edukacyjne na: "Moje miasto bez elektrośmieci"

Koordynator z ramienia szkoły: Barbara Jaskulska


UWAGA RODZICE UCZNIÓW KLAS 6

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3
w Katowicach ul. Chrobrego 4
zaprasza rodziców uczniów klas 6
na DZIEŃ OTWARTY W GIMNAZJUM.
Spotkanie odbędzie się 7 kwietnia o godzinie 17.00.
Można będzie zwiedzić szkołę, zapoznać się z zasadami rekrutacji,
ofertą edukacyjną i informacjami na temat podręczników do klasy I.


Rekolekcje
16, 17, 18 marca 2016r.

Szanowni Państwo
Zgodnie z sugestią MEN, jeśli program rekolekcji ogranicza się np. tylko do jednej lub dwóch godzin zajęć w ciągu dnia, szkoła może ustalić, że uczniowie uzyskują w tych dniach tylko częściowe zwolnienie z zajęć szkolnych. W pozostałym czasie uczniowie uczestniczą w zajęciach, zgodnie z ustalonym na te dni planem zajęć. W tych dniach nie będą organizowane sprawdziany, kartkówki, odpytywanie, nie będą zadawane zadania domowe.


 

P Ó Ł K O L O N I E

w naszej szkole

 

 

Dla wszystkich chętnych dzieci proponujemy atrakcyjny wypoczynek podczas wakacji zimowych.

Półkolonie trwają przez 2 tygodnie

od 15.02.2016r. do 26.02.2016r, od poniedziałku do piątku

w godzinach 8.00-16.00

Zajęcia w szkole oraz opieka pedagogiczna i pielęgniarska są bezpłatne, natomiast Rodzice pokrywają koszty wstępów, przejazdy na liczne wycieczki.

(ok.150zł koszt programu za każdy tydzień

–ostateczna kwota zostanie podana po ustaleniu programu).

 Dla chętnych można wykupić obiady w stołówce szkolnej.

Zapisy przyjmują nauczyciele:  M. Kawałek,  D. Niepokojczycka -Grzonka (pedagog szkolny)

do 11 lutego (tel. 2541651 w.29)

Ilość miejsc ograniczona. Przy zapisie prosimy o dokonanie przedpłaty w kwocie 50zł(jest to potwierdzenie zapisu). Pierwszeństwo mają dzieci zapisujące się na 2 tygodnie.


 

P Ó Ł K O L O N I E

w naszej szkole


Dla wszystkich chętnych dzieci proponujemy atrakcyjny wypoczynek podczas wakacji.

Półkolonie trwają przez 2 tygodnie

od 29.06.2015r. do 10.07.2015r, od poniedziałku do piątku

w godzinach 8.00-16.00

Zajęcia w szkole oraz opieka pedagogiczna i medyczna są bezpłatne, natomiast Rodzice pokrywają koszty wstępów, przejazdy na liczne wycieczki.                                  

( ostateczny koszt programu za każdy tydzień

podamy w późniejszym terminie).

Zapisy przyjmują nauczyciele: mgr M. Kawałek, mgr D. Niepokojczycka-Grzonka (pedagog szkolny) do 20 czerwca (tel.2541651 w.29)

Ilość miejsc ograniczona. Przy zapisie prosimy o dokonanie przedpłaty w kwocie 50zł. Pierwszeństwo mają dzieci zapisujące się na 2 tygodnie.


 

 

 

 

 

 

Śląska Wyższa Szkoła Zarządzania im. Gen. Jerzego Ziętka w Katowicach

uruchamia kolejny – już VII semestr Śląskiego Uniwersytetu Dziecięcego Gaudeamus pt. „W krainie pracy”.

Słuchaczami ŚUDG są dzieci w wieku od 6 do 12 lat.

Planujemy warsztaty i wykłady prowadzone w małych grupach oraz wycieczki naukowe.

Przygotowaliśmy również propozycje dla Rodziców: udział w wykładzie dla Rodziców, udział w warsztatach „z jajem” oraz zajęcia podczas Industriady.

Więcej informacji na stronie: gaudeamus.swsz.katowice.pl


 

P Ó Ł K O L O N I E

w naszej szkole

 

Dla wszystkich chętnych dzieci proponujemy atrakcyjny wypoczynek podczas ferii zimowych.

Półkolonie trwają przez 2 tygodnie

od 02.02.2015r. do 13.02.2015r, od poniedziałku do piątku

w godzinach 8.00-16.00

Zajęcia w szkole oraz opieka pedagogiczna i medyczna są bezpłatne,

natomiast Rodzice pokrywają koszty wstępów, przejazdy na liczne wycieczki i obiady.

(130zł koszt programu za I tydzień, 140zł za II tydzień

+ osobno koszt obiadów dla chętnych w stołówce szkolnej).

Zapisy przyjmują nauczyciele: mgr M. Kawałek, mgr D. Niepokojczycka-Grzonka (pedagog szkolny)

do 26 stycznia (tel. 2541651 w.29)

Ilość miejsc ograniczona. Przy zapisie prosimy o dokonanie przedpłaty w kwocie 50zł.

Pierwszeństwo mają dzieci zapisujące się na 2 tygodnie. Decyduje kolejność zapisu.

 


CZYTANY PIKNIK MIEJSKI

Jesienią niektórzy chodzą na grzyby , my chcemy zabrać mieszkańców Katowic na wielkie książko branie.

W sobotę 25 października od godz. 11-17 w nowym budynku biblioteki uniwersyteckiej przy  ul. Bankowej 11a w Katowicach , odbędzie się niecodzienna impreza – CZYTANY PIKNIK MIEJSKI.

W programie:

WIELKA WYMIANA KSIĄZAEK -Podczas której będzie można  wymienić przeczytane książki na jakieś inne.  Wystarczy zabrać ze sobą kilka egzemplarzy i dobry humor by stać się uczestnikiem pierwszej na Śląsku wymiany  książek.

MANUFAKTURA TWÓRACZA- warsztaty dla dzieci a w nich:

GIGANTY ATAKUJĄ- tworzenie  wielkoformatowych ilustracji do bajek znanych autorów książek dla dorosłych np.: Sylwii Chutnik, Justyny Bargielskiej czy Sławomira Shutego. Efektem warsztatów będzie powstanie książek w gigantycznej skali z ilustracjami zaprojektowanymi przez najmłodszych czytelników.

ZAGRAJ W TO – czyli  gry i zabawy integrujące całe rodziny,  kącik gier planszowych : jenga, król dżungli dixit i wiele innych oraz specjalne STUDIO DZIECIĘCEGO TATUAZU: malowanie buziek i innych części ciała.

WIELKIE MAŁYCH ŁAPKODZIEŁO– Mole są wśród,  tworzenie filcowych moli książkowych, które zamieszkają później w pokojach młodych twórców.

OPOWIEM SOBIE BAJKĘ mini warsztaty teatralne, wspólne tworzenie bajkowej historii i jej odgrywanie na żywo.

SZTUKA SZUKANIA warsztaty od lat 1 do 102 , jak szybko i skutecznie odnaleźć upragnioną książkę w labiryncie biblioteki oraz rodzinne zwiedzanie Centrum Informacji Naukowej i Biblioteki Akademickiej

Wstęp na wszystkie wydarzenia jest wolny.

 

Organizatorzy: Stowarzyszenie Civitas, Fundacja Hu-Ta Hurtownia Twórcza ,Centrum Informacji Naukowej i Biblioteka Akademicka UŚ i UE w Katowicach

 



P Ó Ł K O L O N I E
w naszej szkole


Dla wszystkich chętnych dzieci proponujemy atrakcyjny wypoczynek podczas wakacji. Półkolonie trwają przez 3 tygodnie od 30.06.2014r. do 18.07.2014r. od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00
Zajęcia w szkole oraz opieka pedagogiczna i medyczna są bezpłatne, natomiast Rodzice pokrywają koszty wstępów, przejazdy na liczne wycieczki i obiady. (130zł koszt programu za każdy tydzień + osobno koszt obiadów dla chętnych w stołówce szkolnej). Zapisy przyjmują nauczyciele: mgr M. Kawałek, mgr D. Niepokojczycka-Grzonka (pedagog szkolny) do 23 czerwca (tel. 2541651 w.29) Ilość miejsc ograniczona. Przy zapisie prosimy o dokonanie przedpłaty w kwocie 50zł. Pierwszeństwo mają dzieci zapisujące się na 3 tygodnie.





Rok szkolny2013/2014
Informacje dla rodziców dotyczące sprawdzianu po klasie VI


Uczniowie mogą przystąpić do sprawdzianu w warunkach i formie dostosowanych do ich potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych na podstawie:
orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego – dotyczy uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym
orzeczenia o potrzebie nauczania indywidualnego – dotyczy uczniów przewlekle chorych, nauczanych indywidualnie
zaświadczenia lekarskiego – dotyczy uczniów chorych lub niesprawnych czasowo
opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej – dotyczy uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia)
pozytywnie zaopiniowanego przez radę pedagogiczną wniosku nauczyciela/specjalisty (po uzyskaniu zgody rodziców/opiekunów prawnych) lub wniosku rodziców/opiekunów prawnych w sprawie przystąpienia ucznia do sprawdzianu/egzaminu w warunkach dostosowanych – dotyczy uczniów, którzy w roku szkolnym, w którym przystępują do sprawdzianu są objęci pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną.

Opinię PPP należy przedłożyć dyrektorowi szkoły w terminie do dnia 15 października roku szkolnego, w którym uczeń przystępuje do sprawdzianu (jeżeli uczeń wcześniej takiej opinii nie posiadał). W przypadkach losowych dokumenty uprawniające do dostosowania warunków lub form sprawdzianu można przedstawić w terminie późniejszym, niezwłocznie po ich otrzymaniu. Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu do potrzeb i możliwości uczniów wskazuje rada pedagogiczna wybierając właściwe spośród możliwych sposobów dostosowania opisanych przez komisję egzaminacyjną. W szczególnych przypadkach, w tym nieujętych w tab. 2, decyzję o sposobach dostosowania podejmuje – po uzgodnieniu z radą pedagogiczną – dyrektor szkoły na podstawie pisemnego porozumienia z dyrektorem właściwej okręgowej komisji egzaminacyjnej.

Opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, przedkłada się dyrektorowi szkoły, w terminie do 15 października 2013r.
Zaświadczenia lekarskie o stanie zdrowia ucznia (w przypadku uczniów chorych lub niesprawnych czasowo) przedkłada się dyrektorowi szkoły, w terminie do 15 października 2013r. lub niezwłocznie po uzyskaniu takiego zaświadczenia (dotyczy sytuacji, które wystąpią po 15 października).
Do 25 listopada 2013 r. rodzice/ prawni opiekunowie ucznia otrzymują pisemną informację o dostosowaniu warunków i form przeprowadzania sprawdzianu/egzaminu do jego dysfunkcji. Rodzice (prawni opiekunowie) ucznia składają oświadczenie o skorzystaniu lub rezygnacji z przyznanych uczniowi dostosowań (na otrzymanym piśmie) i przedkładają w szkole do dnia 30 listopada 2013r.

Zwolnieni ze sprawdzianu mogą być:
1. Uczniowie ze sprzężonymi sprawnościami posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – na wniosek rodziców/prawnych opiekunów skierowany do dyrektora OKE, pozytywnie zaopiniowany przez dyrektora szkoły.
2. Uczniowie, którym szczególne przypadki losowe lub zdrowotne uniemożliwiają przystąpienie do sprawdzianu – na udokumentowany wniosek szkoły skierowany do dyrektora OKE, w porozumieniu z rodzicami/prawnymi opiekunami. Zwolnienie może dotyczyć pierwszego terminu sprawdziany lub wszystkich terminów przewidzianych w danym roku szkolnym.

Przedłużenie czasu pracy podczas sprawdzianu

Przedłużenie czasu na wykonanie standardowego zestawu zadań, oznacza, że pracę z zestawem można przedłużyć w przypadku sprawdzianu – nie więcej niż o 30 minut
Czas pracy z zestawem zadań dostosowanym do rodzaju niepełnosprawności uwzględnia przedłużenie, o którym mowa powyżej.

Tabela 1. Czas trwania sprawdzianu

 

 

Czas trwania w  minutach

zestaw
standardowy

zestaw dla
osób z autyzmem, w tym z zespołem 
Aspergera

zestaw
dla osób
słabo widzących

zestaw
dla osób
słabo słyszących

zestaw
dla osób
z upośledzeniem umysłowym
w stopniu lekkim

Sprawdzian (S)

60

do 90

do 90

do 90

do 90

 

 

Dopuszczalne sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego

 

 

Uprawnieni do dostosowania

Podstawa dostosowania

 

Sposoby dostosowania

 

 

 

Uczniowie słabo słyscy

 

 

 

Orzeczenie o potrzebie ksztcenia specjalnego

1.  Zestaw  zadań  dostosowany do dysfunkcji, który uwzględnia przedłużenie czasu.

2.  Zaznaczanie odpowiedzi do zadań  zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę  odpowiedzi.

3.  Zapewnienie w czasie sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego obecności surdopedagoga lub tłumacza języka migowego (członka  zespołu  nadzorującego), jeli jest  to niezbędne dla uzyskania włciwego kontaktu z uczniem i pomocy  w obsłudze specjalistycznego sprzętu i środków  dydaktycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie słabo widzący

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Orzeczenie o potrzebie ksztcenia specjalnego

1.  Zestaw  zadań  dostosowany do dysfunkcji, który uwzględnia przedłużenie czasu  (zestaw zapisany czcionką Arial 16 pkt lub Arial 24 pkt).

W przypadku uczniów, którzy korzystają z zestawów zadań  zapisanych czcionką Arial 24 pkt, do zestawów zadań  z zyków obcych nowożytnych na poziomie podstawowym oraz rozszerzonym dołączona jest  yta  CD z dostosowanym nagraniem, tj. z wydłużonymi przerwami na zapoznanie się z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu  i ich wykonanie.

2.  Zaznaczanie odpowiedzi do zadań  zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę  odpowiedzi.

3.  Zestawy  zadań  nagrane na płycie CD w formie plików .pdf lub MS Word (możliwe wtedy, gdy zdający  korzysta  z komputera).

4.  Korzystanie z przyborów  optycznych, którymi uczeń  posługuje się na co dzi.

5.  Oświetlenie stanowiska pracy dostosowane do dysfunkcji.

6.  Korzystanie z pomocy  nauczyciela wspomagającego w pisaniu i/lub czytaniu.

Dostosowanie możliwe tylko wtedy,  gdy uczeń  korzysta  z zestawu zadań  zapisanego czcionką Arial 24 pkt, a wada  wzroku znacznie utrudnia lub uniemożliwia absolwentowi czytanie i pisanie.

7.  Zapewnienie w czasie sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego obecności tyflopedagoga

(członka  zespołu  nadzorującego), jeli jest  to niezbędne dla uzyskania włciwego kontaktu z uczniem i pomocy  w obsłudze specjalistycznego sprzętu i środków dydaktycznych.


 

Uczniowie niepełnosprawni ruchowo

 

Orzeczenie o potrzebie ksztcenia specjalnego

1.  Przedłużenie czasu,  o którym  mowa  w pkt 21. Komunikatu.

2.  Zaznaczanie odpowiedzi do zadań  zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę  odpowiedzi.

3.  Zapisywanie odpowiedzi do zadań  na komputerze.

4.  Korzystanie z pomocy  nauczyciela wspomagającego w pisaniu i/lub czytaniu.

W przypadku egzaminu z języka obcego  nowytnego przyznanie tego  dostosowania oznacza automatyczne przyznanie płyty CD z dostosowanym nagraniem wraz z przedłużeniem czasu trwania egzaminu.

5.  Płyta CD do zestawów zadań  z zyka obcego  nowożytnego na poziomie podstawowym oraz rozszerzonym z wydłużonymi przerwami na zapoznanie się z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu  i ich wykonanie.

Przyznanie tego  dostosowania oznacza  automatyczne przyznanie przedłużenia czasu  w maksymalnym wymiarze.

6.  Dostosowanie miejsca pracy do dysfunkcji ucznia.

 

 

 

 

 

 

Uczniowie z czasową niesprawnc k

 

 

 

 

 

Zwiadczenie o stanie zdrowia wydanego przez lekarza

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie z afazją

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Orzeczenie o potrzebie ksztcenia specjalnego

1.  Zaznaczanie odpowiedzi do zadań  zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę  odpowiedzi.

2.  Przedłużenie czasu.

3.   Korzystanie z pomocy  nauczyciela wspomagającego w pisaniu i/lub czytaniu.

W przypadku egzaminu z języka obcego  nowytnego przyznanie tego  dostosowania oznacza automatyczne przyznanie płyty CD z dostosowanym nagraniem wraz z przedłużeniem czasu trwania egzaminu.

4.  Zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań  otwartych z języka polskiego,

języków obcych nowożytnych oraz matematyki, uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się.

5.   Płyta CD do zestawów zadań  z języka obcego  nowożytnego na poziomie podstawowym

oraz rozszerzonym z wydłużonymi przerwami na zapoznanie się z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu  i ich wykonanie.

Przyznanie tego  dostosowania oznacza  automatyczne przyznanie przedłużenia czasu  w

maksymalnym wymiarze .

6.   Zapewnienie w czasie sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego obecności specjalisty z zakresu  niepnosprawności, np. logopedy(członka zespołu  nadzorującego), jeli jest  to niezbędne dla uzyskania włciwego kontaktu z uczniem i pomocy  w obsłudze specjalistycznego sprzętu i środków  dydaktycznych.


 

 

 

 

Uczniowie

z upośledzeniem umysłowym

w stopniu lekkim

 

 

 

 

 

Orzeczenie o potrzebie ksztcenia specjalnego

1.  Zestaw  zadań  dostosowany do dysfunkcji, który uwzględnia przedłużenie czasu. Do zestawów zadań  z zyków obcych nowożytnych na poziomie podstawowym oraz

rozszerzonym dołączona jest  yta  CD z dostosowanym nagraniem.

2.  Zaznaczanie odpowiedzi do zadań  zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę  odpowiedzi.

3.  Zapewnienie w czasie sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego obecności specjalisty z zakresu  niepnosprawności (członka  zespołu  nadzorującego), jeżeli jest  to niezbędne dla uzyskania włciwego kontaktu z uczniem i pomocy  w obsłudze specjalistycznego sprzętu i środków  dydaktycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie z autyzmem,

w tym z zespołem

Aspergera

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Orzeczenie o potrzebie ksztcenia specjalnego

1.  Zestaw  zadań  dostosowany do dysfunkcji, który uwzględnia przedłużenie czasu. Do zestawów zadań  z zyków obcych nowożytnych na poziomie podstawowym oraz

rozszerzonym dołączona jest  yta  CD z dostosowanym nagraniem, tj. z wydłużonymi przerwami na zapoznanie się z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu  i ich wykonanie.

2.  Zaznaczanie odpowiedzi do zadań  zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę  odpowiedzi.

3.  Korzystanie z pomocy  nauczyciela wspomagającego przy odczytywaniu polec i tekstów

oraz przy zapisywaniu odpowiedzi zdającego (możliwe tylko wtedy,  gdy w toku edukacji uczeń  został  wdrożony  do takiej współpracy z nauczycielem).

4.   Zapisywanie odpowiedzi do zadań  na komputerze (możliwe wtedy,  gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej LUB gdy uczeń  (słuchacz) posługuje się alternatywnymi i wspomagającymi metodami komunikacji).

5.  Obecność  na sali osoby  niezbędnej do uzyskania włciwego kontaktu ze zdającym  oraz/lub pomocy  w obsłudze specjalistycznego sprzętu i środków  dydaktycznych (członka  zespołu nadzorującego).

6.  Dostosowanie miejsca pracy do dysfunkcji ucznia.


 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie

z przewlekłymi chorobami

 

 

 

 

Orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania lub zwiadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza

1.  Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę.

2.  Dostosowanie warunków  zdawania sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego do specyfiki choroby.

3.  Przedłużenie czasu,.

4.   Korzystanie z pomocy  nauczyciela wspomagającego w pisaniu i/lub czytaniu, jeli choroba uniemożliwia pisanie i/lub czytanie.

W przypadku egzaminu z języka obcego  nowytnego przyznanie tego  dostosowania oznacza

automatyczne przyznanie płyty CD z dostosowanym nagraniem (wydłużone przerwy  na zapoznanie się z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu  i ich wykonanie).

Korzystanie z yty z dostosowanym nagraniem wymaga  przyznania przedłużenia czasu  w maksymalnym wymiarze.

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie chorzy lub niesprawni czasowo

 

 

 

 

 

 

 

Zwiadczenie o stanie zdrowia wydanego przez lekarza

1.  Korzystanie z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę.

2.  Dostosowanie warunków  zdawania sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego do specyfiki choroby.

3.   Korzystanie z pomocy  nauczyciela wspomagającego, który zapisuje odpowiedzi dyktowane

przez zdającego (możliwe wtedy,  gdy uczeń  lub słuchacz  nie może  pis sam  i przystępuje do sprawdzianu lub egzaminu w oddzielnej sali). Przyznanie tego  dostosowania wymaga pisemnego porozumienia z dyrektorem włciwej okręgowej komisji egzaminacyjnej.

W przypadku egzaminu z języka obcego  nowytnego przyznanie tego  dostosowania oznacza automatyczne przyznanie płyty CD z dostosowanym nagraniem (wydłużone przerwy  na zapoznanie się z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu  i ich wykonanie). Korzystanie z yty z dostosowanym nagraniem wymaga  przyznania wymaga  przyznania przedłużenia czasu  w maksymalnym wymiarze.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,

w tym: dysleksją,

dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Opinia poradni psychologiczno- pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej

1.  Zaznaczanie odpowiedzi do zadań  zamkniętych w zestawie zadań, bez przenoszenia ich na kartę  odpowiedzi.

2.  Przedłużenie czasu.

3.  Zapisywanie odpowiedzi do zadań  na komputerze (możliwe tylko wtedy,  gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej).

4.  Korzystanie z pomocy  nauczyciela wspomagającego, który zapisuje odpowiedzi ucznia (słuchacza) do zadań  otwartych (możliwe tylko wtedy,  gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej i gdy uczeń  w toku edukacji został  wdrożony do takiej współpracy z nauczycielem).

W przypadku egzaminu z języka obcego  nowytnego przyznanie tego  dostosowania oznacza

automatyczne przyznanie płyty CD z dostosowanym nagraniem (wydłużone przerwy  na zapoznanie się z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu  i ich wykonanie). Korzystanie z płyty z dostosowanym nagraniem wymaga  przedłużenia czasu  w maksymalnym wymiarze.

5.  Pomoc nauczyciela (członka  zespołu  nadzorującego), który przed

przystąpieniem ucznia do pracy,  odczytuje jeden  raz głośno, po kolei wszystkie teksty  liczące po 250 słów lub więcej, stanowiące podstawę zad sprawdzianu lub części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego (możliwe tylko wtedy,  gdy głęboka dysleksja znacznie utrudnia samodzielne czytanie i zrozumienie dłuższego tekstu).

6.  Zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań  otwartych z języka polskiego,

języków obcych nowożytnych oraz matematyki, uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się.

Uczniowie niedostosowani społecznie lub zagrożeni niedostosowaniem społecznym

 

 

 

Orzeczenie o potrzebie ksztcenia specjalnego

 

1.  Zapewnienie obecności specjalisty, odpowiednio pedagoga resocjalizacji lub socjoterapeuty, jeli jest  to niezbędne do uzyskania włciwego kontaktu z uczniem. Wymienioną osobę powołuje  się w skład zespołu  nadzorującego.

2.  Przedłużenie czasu,  w zalności od potrzeb.

3.  Przystąpienie do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego w oddzielnej sali.

 

Uczniowie, którzy

znaleźli się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej

 

 

 

Pozytywna  opinia rady pedagogicznej

 

 

1.  Zapewnienie obecności specjalisty, jeli jest  to niezbędne dla uzyskania włciwego kontaktu z uczniem. Wymienioną osobę  powołuje  się w skład zespołu  nadzorującego.

2.  Przedłużenie czasu  w zalności od potrzeb.

3.  Przystąpienie do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego w oddzielnej sali.


 

Uczniowie, którzy mają  trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą

 

 

 

Pozytywna  opinia rady pedagogicznej

 

1.  Przedłużenie czasu  w zalności od potrzeb.

2.  Przystąpienie do sprawdzianu lub egzaminu gimnazjalnego w oddzielnej sali.

3.  Zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań  otwartych z języka polskiego, jak dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, jeli zachodzi taka  uzasadniona potrzeba, w porozumieniu z dyrektorem komisji okręgowej.

 

 

 

 

 

 

Uczniowie

z zaburzeniami komunikacji językowej

 

 

 

 

 

Pozytywna  opinia rady pedagogicznej lub opinia poradni psychologiczno- pedagogicznej)

1.  Przedłużenie czasu,  w zalności od potrzeb.

2.  Korzystanie z pomocy  nauczyciela wspomagającego w pisaniu i/lub czytaniu.

W przypadku egzaminu z języka obcego  nowytnego przyznanie tego  dostosowania oznacza automatyczne przyznanie płyty CD z dostosowanym nagraniem wraz z przedłużeniem czasu trwania egzaminu.

3.  Zastosowanie szczegółowych kryteriów oceniania zadań  otwartych z języka polskiego, języków obcych nowożytnych oraz matematyki, uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się.

4.  Płyta CD do zestawów zadań  z zyka obcego  nowożytnego na poziomie podstawowym oraz rozszerzonym z wydłużonymi przerwami na zapoznanie się z zadaniami sprawdzającymi rozumienie ze słuchu  i ich wykonanie,

Przyznanie tego  dostosowania oznacza  automatyczne przyznanie przedłużenia czasu  w

maksymalnym wymiarze,

 

 


OGŁOSZENIE

Zapraszamy rodziców do zgłaszania propozycji współpracy ze szkołą i wrzucanie ich do skrzynki, która znajduje się na holu głównym w segmencie A.
Prosimy o podpisywanie propozycji.


P Ó Ł K O L O N I E
w naszej szkole


Dla wszystkich chętnych dzieci proponujemy atrakcyjny wypoczynek podczas wakacji letnich. Półkolonie trwają przez 3 tygodnie od 01.07.2013r. do 19.07.2013r. od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00 Zajęcia w szkole oraz opieka pedagogiczna i pielęgniarska są bezpłatne, natomiast Rodzice pokrywają koszty wstępów, przejazdy na liczne wycieczki. (130zł koszt programu za każdy tydzień.)

Zapisy przyjmują nauczyciele: mgr M. Kawałek, mgr D. Niepokojczycka -Grzonka (pedagog szkolny) do 25 czerwca (tel. 2541651 w.29)

Ilość miejsc ograniczona. Przy zapisie prosimy o dokonanie przedpłaty w kwocie 50zł(jest to potwierdzenie zapisu). Pierwszeństwo mają dzieci zapisujące się na 3 tygodnie.


Ogłoszenie

Rodzice uczniów z rodzin, w których dochód netto nie przekracza 456 zł na osobę, mogą ubiegać się o stypendium szkolne na rok szkolny 2013/2014. Wnioski można otrzymać u pedagoga szkolnego lub w sekretariacie szkoły od 3.06.br. Wypełnione wnioski należy złożyć w szkole w nieprzekraczalnym terminie do 28 czerwca 2013r. lub od 01 do 15 września 2013r.


Regulamin Funduszu Pomocy Młodym Talentom
Jolanty i Aleksandra Kwaśniewskich


1. Pomoc Funduszu przeznaczona jest dla wybitnie uzdolnionych uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych w wieku 10 – 17 lat.

2. Opracowanie warunków i kryteriów przyznawania pomocy należy do Rady Funduszu.

3. Wnioski o pomoc powinny składać osoby zainteresowane uzyskaniem stypendium. Formularze wniosków można uzyskać w Fundacji „Porozumienie bez barier” w drugiej połowie kwietnia.

4. Rada Funduszu może udzielić wnioskodawcy pomocy stypendialnej:
• rzeczowej, w postaci pomocy dydaktycznych,
• finansowej, w postaci dotacji celowej, jednorazowej lub miesięcznych rat wypłacanych przez okres 12 miesięcy,
• rzeczowej i finansowej jednocześnie.

5. Przy rozpatrywaniu wniosków o przyznanie stypendium brana jest pod uwagę ocena potencjalnych możliwości kandydata, jego uzdolnienia, predyspozycje i dotychczasowe osiągnięcia. Stypendia kierowane są w pierwszej kolejności do tych zdolnych uczniów, którym warunki życiowe ograniczają możliwość dalszego rozwoju (sytuacja materialna, miejsce zamieszkania, sytuacja zdrowotna).

6. Termin przyjmowania wniosków upływa 25 lipca każdego roku.

7. Decyzje o przyjęciu w poczet stypendystów Funduszu podejmuje Rada Funduszu w listopadzie każdego roku.

8. O decyzji Rady pisemnie lub telefonicznie zostaną poinformowani wyłącznie stypendyści.

9. Stypendia przekazywane są: na przełomie listopada/grudnia – dotacja finansowa jednorazowa lub przez okres 12 miesięcy począwszy od listopada/grudnia – dotacja finansowa wypłacana w ratach.

10. Rada Funduszu corocznie określa wysokość stypendiów oraz liczbę stypendystów w zależności od posiadanych środków.

11. Rada Funduszu może zasięgać opinii właściwego kuratorium lub innych instytucji oświatowych dotyczących osiągnięć wnioskodawcy.

12. Laureaci nie mogą ubiegać się o powtórne otrzymanie stypendium z Funduszu.

13. W skład Rady Funduszu wchodzą wybitni pedagodzy, reprezentanci świata kultury i nauki oraz przedstawiciele Fundacji „Porozumienie bez barier”.

14. Obsługę Funduszu prowadzi Fundacja „Porozumienie bez barier”, tel./fax: 022-849-96-62. Wnioski prosimy kierować na adres:

Fundacja „Porozumienie bez barier” ul. Al. Przyjaciół 8 lok. 1A 00-565 Warszawa
z dopiskiem „Fundusz Pomocy Młodym Talentom”


Informacja dla rodziców na temat sprawdzianu w klasie 6

Uczniowie mogą przystąpić do sprawdzianu w warunkach i formie dostosowanych do ich potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych na podstawie:
1. orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego – dotyczy uczniów niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie
2. orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania – dotyczy uczniów nauczanych indywidualnie
3. opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej – dotyczy uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dyskalkulia), przy czym opinia uprawnionej poradni psychologiczno-pedagogicznej powinna być wydana nie później niż do końca września 2012r, w przypadku uczniów przystępujących do sprawdzianu – nie wcześniej niż po ukończeniu klasy III szkoły podstawowej.

Uczniowie mogą przystąpić do sprawdzianu w warunkach i formie dostosowanych do ich stanu zdrowia na podstawie:
1. zaświadczenia o stanie zdrowia wydanego przez lekarza – dotyczy uczniów chorych lub niesprawnych czasowo

Dyrektor szkoły nie może dostosować warunków ani formy przeprowadzania sprawdzianu bez wniosku o dostosowanie złożonego przez rodziców (prawnych opiekunów) ucznia. Dostosowując warunki i formę zgodnie z treścią opinii, orzeczenia lub zaświadczenia, dyrektor nie ma prawa wykroczyć poza sposoby określone przez OKE.

Terminy składania wniosków:
1. W przypadku, gdy podstawę dostosowania stanowi opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, wniosek rodziców (prawnych opiekunów) ucznia przedkłada się dyrektorowi szkoły wraz z opinią nie później niż 15 października 2012r.
2. W pozostałych przypadkach wniosek przedkłada się dyrektorowi szkoły w terminie 15 października 2012r. W przypadku uczniów posiadających orzeczenia nie trzeba dostarczać dodatkowych dokumentów, chyba, że zawierałyby one dodatkowe informacje niewynikające z orzeczenia.
3. W przypadku, gdy podstawę dostosowania stanowi nagłe zdarzenie losowe, (choroba lub czasowa niesprawność), wniosek może zostać złożony w terminie późniejszym, niezwłocznie po stwierdzeniu okoliczności uprawniających do dostosowania.

Zwolnienia:
1. Uczniowie ze sprzężonymi niepełnosprawnościami mający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego mogą być zwolnieni przez dyrektora OKE z obowiązku przystąpienia do sprawdzianu, a uczniowie ze sprzężonymi niepełnosprawnościami mający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy nie rokują nauki w szkole ponadgimnazjalnej j, mogą być zwolnieni przez dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej z przystąpienia do egzaminu – na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) pozytywnie zaopiniowany przez dyrektora szkoły
2. Uczniowie ze sprzężonymi niepełnosprawnościami mający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, którzy z powodu swojej niepełnosprawności nie potrafią samodzielnie czytać lub pisać, są zwolnieni z obowiązku przystąpienia do części trzeciej egzaminu.
3. Uczniowie, którzy z powodu szczególnych przypadków losowych bądź zdrowotnych uniemożliwiających przystąpienie do sprawdzianu/egzaminu w terminie ustalonym przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, mogą zostać zwolnienie z obowiązku przystąpienia do sprawdzianu – na udokumentowany wniosek dyrektora szkoły, złożony w porozumieniu z rodzicami ucznia




Wyprawka szkolna

Informacja dotycząca dofinansowania zakupu podręczników szkolnych:
WYPRAWKA SZKOLNA w roku szkolnym 2012/2013


Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników szkolnych przysługuje:

1. uczniom klasy 1 szkoły podstawowej, jeżeli:
a)rodzina ucznia spełnia w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku (sierpień 2012) kryterium dochodowe 504 zł netto na osobę w rodzinie lub od dnia 1 listopada 2012 będzie spełniała kryterium dochodowe 539zł netto na osobę w rodzinie

2. uczniom klas 2- 4 szkoły podstawowej, jeżeli:
a)rodzina ucznia spełnia w miesiącu poprzedzającym złożenie wniosku (sierpień 2012) kryterium dochodowe 351zł netto na osobę w rodzinie lub od dnia 1 października 2012 będzie spełniała kryterium dochodowe 456zł netto na osobę w rodzinie
b) rodzina ucznia przekracza w/w kryterium dochodowe, ale w rodzinie występuje przynajmniej jeden z wymienionych w ustawie o pomocy społecznej powodów:
- ubóstwo;
- sieroctwo;
- bezdomność;
- bezrobocie;
- niepełnosprawność;
- długotrwała lub ciężka choroba;
- przemoc w rodzinie;
- potrzeba ochrony ofiar handlu ludźmi;
- potrzeba ochrony macierzyństwa lub wielodzietności;
- bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzeniu gospodarstwa domowego, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych;
- brak umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej całodobowe placówki opiekuńczo-wychowawcze;
- trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą;
- trudności w przystosowaniu do życia po zwolnieniu z zakładu karnego;
- alkoholizm lub narkomania;
- zdarzenie losowe i sytuacja kryzysowa;
- klęska żywiołowa lub ekologiczna.

3. uczniom z klas 1-6 szkoły podstawowej i I-III gimnazjum:
a) słabowidzącym,
b) niesłyszącym,
c) z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim,
d) z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej,
jeżeli posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną.

Warunkiem przyznania dofinansowania jest złożenie wniosku w nieprzekraczalnym terminie 7 września 2012r

Do wniosku należy dołączyć:

a) zaświadczenie o wysokości dochodów.
W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – oświadczenie o wysokości dochodów, (nie dotyczy uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego).

b) dowód zakupu podręczników (faktura, rachunek, paragon lub oświadczenie);

c) uzasadnienie ubiegania się o pomoc – w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, o którym mowa w pkt. 2b.

Wysokość pomocy nie może przekroczyć kwot:

1. 180 zł dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej; w tym niepełnosprawnych
2. 210 zł dla uczniów klas 4 szkoły podstawowej oraz niepełnosprawnych uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej;
3. 325 zł dla niepełnosprawnych uczniów gimnazjum;

Realizacja zwrotu kosztów zakupu podręczników, nastąpi do dnia 15 listopada 2012r. w kasie szkolnej lub na wskazane konto bankowe.
Wzór wniosku można pobrać w gabinecie pedagoga szkolnego (s. 66) lub w sekretariacie szkoły.



Zasiłek szkolny

Zasiłek szkolny może być przyznany uczniowi znajdującemu się przejściowo w trudnej sytuacji materialnej z powodu zdarzenia losowego w szczególności:

1. pożaru lub zalania mieszkania,
2. nagłej, ciężkiej choroby w rodzinie ucznia,
3. śmierci rodzica lub prawnego opiekuna,
4. nieszczęśliwego wypadku powodującego trwały uszczerbek na zdrowiu członków rodziny ucznia,
5. kradzieży w mieszkaniu ucznia,
6. nagłej, niezawinionej utraty pracy przez rodzica lub prawnego opiekuna,
7. innych nagłych okoliczności losowych, które mogą mieć wpływ na pogorszenie sytuacji materialnej rodziny.

Zasiłek szkolny może być przyznany w formie pomocy rzeczowej o charakterze edukacyjnym lub w formie świadczenia pieniężnego na pokrycie wydatków związanych z procesem edukacyjnym zgodnie z ustalonym katalogiem wydatków.

O zasiłek szkolny można się ubiegać w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie zasiłku.

Wniosek o przyznanie zasiłku można pobrać w sekretariacie szkoły lub gabinecie pedagoga szkolnego

----------------------------------------------------------
Szczegółowe informacje o ww. formach pomocy można uzyskać u pedagoga szkolnego (gabinet 66).


Zapraszamy na III Piknik Policyjny

Serdecznie zapraszamy na III Piknik Policyjny, który odbędzie się 2 września na parkingu Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. W programie pokazy sprzętu policyjnego i straży pożarnej, atrakcje dla dzieci. Festyn pod honorowym patronatem Śląskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji. Startujemy o godzinie10.00.

W programie, który przygotowali policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego i Prewencji Komendy Miejskiej w Katowicach:

• pokaz ASG "Szare Wilki"
• gry zabawy konkursy z nagrodami dla dzieci
• pokaz pierwszej pomocy w wykonaniu dzieci i młodzieży z Automobilklubu Śląskiego
• pokaz tresury psów policyjnych
• prezentację sprzętu policyjnego
• Straż Pożarna w akcji
• konkurs jazdy na rowerze
• egzamin na kartę rowerową i motorowerową
• symulatory zdarzeń drogowych
• plac manewrowy WORD-u
• i wiele innych


Stypendia PRYMUS w roku szkolnym 2012/2013 - II edycja !!!

W dniu 30 maja br. na sesji Rady Miasta Katowice została podjęta uchwała w sprawie określenia szczegółowych warunków i trybu przyznawania stypendiów dla dzieci i młodzieży w ramach Miejskiego Programu Stypendialnego dla Uczniów Szczególnie Uzdolnionych "Prymus"

Informacje i wnioski:
http://www.katowice.eu/pl/nasze-miasto/edukacja/PRYMUS-2012-2013---II-edycja.htm


Dnia 25 czerwca 2012r. na drugiej i trzeciej lekcji odbędzie się kiermasz używanych podręczników.



TORNISTRY SZKOLNE – ZALECENIA GŁÓWNEGO INSPEKTORA SANITARNEGO

Główny Inspektor Sanitarny przedstawia zalecenia dotyczące właściwego wyboru tornistra/plecaka szkolnego, a także wskazania jak prawidłowo zapakować i kontrolować jego właściwe używanie:

  • waga tornistra nie powinna przekraczać 10 do 15 % masy ciała ucznia,


  • powinien posiadać usztywnioną ściankę przylegającą do pleców,


  • jego ciężar powinien być rozłożony symetrycznie,


  • cięższe rzeczy powinny być umieszczone na dnie, a lżejsze wyżej,


  • tornister powinien mieć równe, szerokie szelki,


  • długość szelek powinna umożliwić swobodne wkładanie i zdejmowanie jednocześnie zapewniając jak najlepsze przyleganie tornistra do pleców,


  • zalecane jest dodatkowe zapięcie spinające szelki z przodu klatki piersiowej,


  • tornister należy nosić na obu ramionach,


  • konieczna jest kontrola rodziców nad zawartością tornistra, aby zapobiec zabieraniu przez uczniów nadmiernej ilości zbędnych rzeczy,


  • wskazane jest podjęcie współpracy ze szkołą w celu zorganizowania na terenie szkoły miejsc, w których uczniowie będą mogli pozostawić część przyborów lub podręczników szkolnych.


 

Nadmierna waga tornistra może powodować nasilenie bólów pleców, ma wpływ na zmniejszenie pojemności płuc, może sprzyjać kształtowaniu nieprawidłowej statyki ciała i w efekcie skrzywieniom kręgosłupa. Na przekroczenie wagi tornistrów/plecaków uczniów mają wpływ przede wszystkim czynniki takie jak:

  • obciążenie podręcznikami i zeszytami z przedmiotów, które nie były ujęte w programie nauczania w danym dniu,


  • noszenie dodatkowych słowników i książek,


  • noszenie przedmiotów nie związanych bezpośrednio z programem nauczania, takich jak: pamiętniki, albumy, zabawki,


  • rodzaj materiału, z jakiego został wykonany tornister lub plecak (waga pustego tornistra waha się od 0,5 kg do 2 kg),


  • niewystarczający nadzór opiekunów (rodziców, nauczycieli) nad zawartością tornistrów,


  • rzadko występująca możliwość pozostawienia części podręczników i przyborów w szkołach.


Aby zapobiegać dysfunkcjom układu ruchu, oprócz prawidłowo dobranego, spakowanego i użytkowanego tornistra należy uczniom zapewnić odpowiednią ilość aktywności fizycznej, a także właściwe stanowisko pracy, zarówno w szkole jak i w domu, oraz wyrobić właściwe nawyki ruchowe (zachowanie symetrii ciała przy wykonywaniu czynności ruchowych i statycznych tj. oglądanie telewizji lub odrabianie lekcji.)

 


 Ogłoszenie dla rodziców uczniów klas VI

 

 

 


 

O G Ł O S Z E N I E !

 

 

W dniu 2 września br. weszła w życie UCHWAŁA NR XI/175/11 RADY MIASTA KATOWICE z dnia 22 czerwca 2011 r. w sprawie określenia szczegółowych warunków i trybu przyznawania stypendiów dla dzieci i młodzieży w ramach Miejskiego Programu Stypendialnego dla Uczniów Szczególnie Uzdolnionych "Prymus".
Wnioski należy składać w Wydziale Edukacji UM Katowice przy ul. Kopernika 14 w pokoju nr 7 ( sekretariat).

Termin składania wniosków upływa

30 września 2011 roku.


O G Ł O S Z E N I E !

 

Rodzice uczniów  z  rodzin, w których dochód netto nie przekracza  351 zł na osobę, mogą ubiegać się o stypendium szkolne  na rok szkolny 2011/2012. Wnioski można otrzymać u pedagoga szkolnego lub w sekretariacie szkoły. Wypełnione wnioski należy złożyć w szkole w nieprzekraczalnym terminie

do 15września 2011r.

 

created by -Katarzyna Bałdys- copyright © by -Szkoła Podstawowa nr 66 w Katowicach- 2009